Kanchanaburi ( bridge over the river Kwai ) - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van ricardokwakkenbos - WaarBenJij.nu Kanchanaburi ( bridge over the river Kwai ) - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van ricardokwakkenbos - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi ( bridge over the river Kwai )

Door: Ricardo

31 Maart 2009 | Thailand, Kanchanaburi

27-03-2009

Gelukkig voelde zjac zich vandaag wat beter maar nog niet helemaal de oude. Aangezien ik gisteren al het eiland had verkend kon ik nu zjac alles laten zien.
Eerst even info gevraagd over dingen die de moeite zouden zijn om te zien. En daarna samen wederom op de moped.
We zijn eerst langs een chinese tempel gereden en uiteraard ff naar binnen geweest. Zo verpauperd alle huizen en winkels er hier uitzien zo super strak in de lak zat deze tempel. Stiekum nog ff vrouwtje dat aan het bidden was op film gezet en getwijfeld of ik de gong zou bedienen maar durfde het niet aan. En weer door op de moped, waar we langs een olifantending kwamen ( ze organiseerden dagtochten daar ) maar was erg zielig om te zien. Ook het aapje aan een touw kon het niet goedmaken.
Hierna zijn we lekker langs de kust teruggereden naar het hostel en we besloten ff op bed te liggen, Jaaaa fout....zjac na 30 minuten wakker en ik na 2 uur.( wel lekker geslapen )
Nog ff lekker gezeten en supermooie zonsondergang gezien, happie gegeten en bij het door opa aangestoken vuur gezeten.

28-03-2009

REISDAG ! Vandaag spullen inpakken en we zijn door de eigenaar naar de boot gebracht. Bij de boot nog ff zitten lullen met NL boys en de boot op. Eerst nog ff langs Koh Tao en toen door naar Chumpon waar we ff wat zouden eten en daarna de bus in.
KUTBUS, op zich een grote bus maar had echt superweinig plek en dat voor een uur of 9!! nou laat maar.

29-03-2009

Had geen keus en gelukkig kwamen we al eerder aan dan verwacht. We zouden eigenlijk om 5 a 6 uur in de ochtend aankomen in Bangkok maar dat werd 3 uur in de nacht. Ook geen probleem, wij een taxi gepakt en naar het hostel in Kanchanaburi. Gelukkig was eigenaar niet zo moeilijk en konden we zo ons huisje in. Nog ff een paar uur getukt en om 10 uur weer wakker. Nou maar meteen ff scooter gehuurd en in de rondte rijden. Natuurlijk naar de Bridge over the river Kwai ( echt heel klein had me er meer van voor gesteld, film is trouwens hier niet opgenomen maar in Sri lanka voor de kenners onder ons ) Daarna nog ff langs war semetry gereden waar ook veel NL liggen begraven.
Chinese tempel bezocht, was wederom de moeite waard en er liepen nu serieus kleine monnik kids in de rondte. Na een kort bezoek snel doorgereden want het is hier zo verschrikkelijk en achterlijk warm dat we terug bij het hostel eerst ff een lekker koud bad genomen hebben. Heerlijk verfrissend !! Op naar de markt met veel kleding ( ja zjac in haar nopjes ) en eten.
Ik vond dat het wel tijd werd voor ontspanning en hoe kan je dan ook anders dan in het land van de massages een heerlijk thaise massage overslaan... dat dacht ik ook !
Wij gevraagd aan de eigenaar voor goede massagesalon en ja ook voor de zekerheid ff gevraagd of deze met of zonder " happy ending " is .
Wij naar binnen, ff lekker zitten en er kwamen 2 bakken met water. ( voetenbad )
Het vrouwtje dat ons hielp ging Zjac masseren en wie o wie kwam er voor Rico om de hoek ... ra ra ra ????

Een op een backstreet boy lijkende thaise man met een fout staartje en bijbehorende oorbellen die ff net iets teveel begon te lachen toen ie begreep dat ik gemasserd moest worden. De rest laat ik over aan jullie verbeelding omdat ik er niet teveel worden aan vuil wil maken ( Zjac wel want die vond het fantastisch , dus voor een gedetailleerde uitleg moet je Zjac haar verhaal maar lezen ).

Hierna nog ff wat gegeten en naar bed, was tenslotte lange dag geweest.

30-03-2009

VISA TIME !!! Vandaag zouden we gaan kijken of het mogelijk zou zijn om ons visum te kunnen verlengen aangezien we maar een visum voor 15 dagen hebben gekregen toen we Thailand in kwamen ( ja die regel is 4 weken geleden veranderd want ik dacht alles op orde te hebben maar helaas .) Dus wij naar de immigratiedienst op de brommert , aangekomen om 12 uur werd ons verteld dat ze aan het lunchen waren en dat we om 1 uur maar terug moesten komen ( irritatiepunt nummer 1 ). Wij terug naar stadje en ff wat eten en drinken bij een tentje wat later op de dag/avond een bordeel zou zijn. Jaaa de klok sloeg 1 uur, wij snel weer terug naar immigratie.
Aan de balie gevraagd hoe en wat. Ze konden het alleen verlengen voor 7 dagen en dat is te kort voor ons dus helaas. ( Irritatiepunt nummer 2 ) en toen was bij mij ff het kookpunt bereikt en begon rijkelijk te vloeken op alles wat met thailand te maken had. Nu was de enige optie om ons visum op orde te krijgen de grens over en weer terug, nee en dat doe je niet ff.
Wij wat uitgezocht en gelukkig nadat ik was bijgedraaid toch een goeie oplossing kunnen vinden om zoveel mogelijk in 1 dag te kunnen regelen.
Op 1 april gaan we heen en weer vanaf Bangkok naar de grens van Cambodja en vanaf Bangkok die avond vliegen we naar Chiang Mai.

31-03-2009

Vandaag, nu ff jullie op de hoogte brengen en vanmiddag om 2 uur gaan we naar de tijgertempel. Schijnt intressant te zijn dus laten het maar op ons afkomen.
Laat het jullie weten!!!!

Groeten Ricardo " vakantieganger, gezellig he " Kwakkenbos

• 31 Maart 2009 - 05:24

Zjaccan Kuiper:

Jij en je snoesthai ;)!!!!

In ieder geval geen knopen meer in je bilspieren ;)!

• 31 Maart 2009 - 08:25

Margaret:

was het zo'n traumatische ervaring Ri, die massage:). Een ding weet je zeker, je bent harstikke hetro. Leuke ijsjes trouwens. Knuffel Margaret

• 31 Maart 2009 - 19:08

Erna:

Hoi Hoi (limburgs)

Nog 2 weekjes en dan kunnen we elkaar weer eens ...omhelzen ga nu beetje aftellen duurt best lang!!

• 31 Maart 2009 - 21:33

Danny:

Dat ze die ijsjes hier nog niet verkopen!! een schande!!

See you en groetjes aan Zjac, Dan

• 01 April 2009 - 19:14

Rox:

he mannetje
    zo te zien hebben julie niks te klagen daar. wat is het daar mooi joh.
    ik hoop dat de tijgertempel de moeite waard was! ik lees het snel weer in jullie reisverhalen.
    hilarische ijsjes trouwens.
    wanneer komen jullie precies terug?
    veel plezier nog en geniet van jullie reis.

dikke kus rox

• 02 April 2009 - 09:18

Liana:

Hey Rico,

Hier even een up-date over de gang van zaken hier op Schiphol.
    Gisteren, 1 April, (ja het is geen grapje) Zijn we met zijn 5e weer op gesprek geweest bij de kolonel Hendrick (of hoe je het ook schrijft.)
    We mogen met zijn allen op bureau VZ blijven met een plaatsing van 3 jaar. Dus jippieeeee geen grens voor 3 jaar. Dus je mag kiezen, of naar de grens en dan blijft dat wat op papier is gezet gelden. Of naar vz (plaatsing en geen ttw of iets) maar dan doe je wel afstand van wat er op papier is gezet.
    Dus ik denk zo denk er even over na, met een coctail op het strand wat voor jou het beste is.